20 حقیقت شگفت انگیز در مورد World of Warcraft که نمی دانید

بدون شک World of Warcraft بهترین بازی سبک MMORPG می باشد. این بازی که پیشگام در این سبک از بازی ها می باشد تا کنون منبع الهام بسیاری از بازی های دیگر مشابه خود بوده است. اما در کنار محبوبیت و قدرت بازی حقایقی وجود دارند که بسیاری از پلیر ها نمی دانند، نکاتی جذاب در مورد بازی و حواشی آن که می توانند شما را میخکوب کنند. در این مطلب به ذکر چند مورد از این مطالب می پردازیم.

 

  1. World of Warcraft دارای رکورد گینس بیشترین تعداد مشترکین بازی های MMORPG می باشد.
  2. در نسخه WOTLK بازی، توسعه دهندگان تصمیم داشتند از یکی از سه کلاس های Necromancer، Runemaster و یا Death Knight به عنوان کلاس جدید بازی استفاده کنند. در نهایت تصمیم بر آن شد که ویژگی های مد نظرشان در این سه نوع کلاس را با هم ترکیب و کلاس نهایی DK را معرفی کنند.
  3. ریس Human بیشترین Race بازی شده در بازی می باشد.
  4. تعداد هیرو ها Alliance از هورد بیشتر است. (کمی بیشتر از نصب حمعیت بازی را الاینس تشکیل می دهد)
  5. در چین، شهر Changzhou پارکی تفریحی طراحی شده است که بدون دریافت مجوز قانونی از بلیزارد محیط بازی World of Warcraft را به تصویر چشم می کشد. هر چند همه می دانند این پارک از World of Warcraft نمونه برداری شده است اما با تغییراتی مختصر که صاحبانش در پارک ایجاد کرده اند، بلیزارد امکان شکایت از آنها را ندارد، چرا که خود مسئولین آن ادعا می کنند طراحی پارک ربطی به World of Warcraft ندارد. نام این پارک World Joyland می باشد.
  6. نمونه ای بومی سازی شده از World of Warcraft به نام World of Fight به تقلید از بازی اصلی ساخته شده است.
  7. در نسخه های اولیه از بازی Hunter و Priest دارای Talent Tree مربوط به Melee Attack بودند. (که پس از مدتی حذف شدند)
  8. در نسخه های اولیه بازی مونت های ویژه بازی آنچنان خاص نبودند و صرفاً نسخه ای از مونت های معمولی و رایج بازی با رنگ های مختلف بودند. ظاهر جذاب مونت های ویژگ بعدا به بازی افزوده شد.
  9. از زمان لانچ بازی World of Warcraft بیش از ۱۰۰ میلیون حساب کاربری مختص به بازی در بلیزارد ساخته شده است. این مقدار به اندازه جمعیت آلمان می باشد!
  10. مردم در 244 کشور (و مناطق حکومتی) دنیا بازی World of Warcraft را تجربه کرده اند. تعداد اعضای (کشور ها) عضو سازمان ملل 193 کشور هستند!
  11. قبل از TBC شامن مخصوص Horde و Paladin مختص به Alliance بودند.
  12. رایج ترین پت بازی Squirrel می باشد.
  13. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بلیزارد با فروش دو پت به قیمت هر کدم ۱۰ دلار 1.7 و 2.5 میلیون دلار درامد کسب کرد و طبق اعلام قبلی این مبالغ را جهت امور خیریه صرف کرد.
  14. در نسخه های اولیه بازی سیستم حمل و نقش با کشتی دچار باگ و اختلالات فراروان بود، این قضیه تا جایی دردسر ساز شد که بلیزارد NPC به نام Captain Placeholder را جایگزین سیستم کشتی ها کرد که پلیر ها را بین مناطقی تلپورت می کرد. پس از فیکس مشکل مربوط به کشتی ها این NPC از بازی حذف شد. بعد ها، در نسخه Catalysm این NPC با نام Cap’n Placeholder به بازی افزوده شد.
  15. کاراکتری به نام Ezra اولین شخصی بود که توانست مونت Ashes of Al’ar که بسیار نایاب می باشد را به دست آورد.
  16. Corrupted Blood (خوب خراب شده) بزگترین باگ تاریخ World of Warcraft بوده است. این خطا مربوط به Debuff بود که توسط ارتباط با سایر کاراکتر های بازی (هیرو ها و حتی NPC ها) به آن ها منتقل می شد. این باگ که یک سیستم مشابه ویروس های واقعی را در بازی به وجود آود در مدت کمی تمام کاراکتر های لول پایین بازی را کشت. این قضیه باعث شد فیزیکدانی به نام Ran Balicer مقاله ای در مورد شبیه سازی برخی بیماری های ویروسی از طریق بازی های ویدیویی را در مقاله ای پیشنهاد کند.
  17. برای بازی World of Warcraft بیش از 150 برنامه نویس به مدت ۴ سال برنامه نویسی کرده اند. codebase اولیه بازی شامل 5.5 میلیون خط کد می باشد که عدد قابل توجهی در بین بازی های ویدیویی محصوب می شود. این مقدار کمی بیشتر از حجم کد Google Chrome (آخرین نسخه) و کمی کمتر از تعداد خطوط برنامه Firefox (آخرین نسخه) می باشد.
  18. نسخه های اولیه Warcraft به صورت دو بعدی طراحی شده بودند.